Lättläst

Här finns inga svåra ord eller långa meningar.

Om Vetenskap & Allmänhet

Vetenskap och Allmänhet är en förening som vill att forskare och vanligt folk

ska prata med varandra.

Då kan forskare berätta om sin forskning och lyssna på vad folk tycker.

Vi tror att det är viktigt för alla.

Annars kan inte forskare hjälpa till att lösa världens stora problem.

Vad gör Vetenskap och Allmänhet?

Vi vill veta mer om hur forskare och folk kan lära av varandra.

Därför undersöker vi det på olika sätt.

Vi ordnar möten där forskare och folk kan träffas.

Vi berättar för andra vad vi har lärt oss.

Hur får Vetenskap och Allmänhet pengar?

Vår förening har många medlemmar.

De flesta är universitet och andra föreningar.

Men alla som vill får gärna vara med.

VA får pengar på tre olika sätt:

  1. Från medlemmarna.
  2. Från regeringen.
  3. Från EU och andra som vill stödja våra projekt.

Du kan skicka e-post till oss: info@v-a.se


Anpassa textstorlek

Om du tycker att texten på sidorna är för liten eller för stor

kan du ändra den med din webbläsares inbyggda funktioner på datorn.


I de flesta webbläsare gör du detta genom att hålla nere 

Ctrl-tangenten (Windows) eller Cmd-tangenten (MacOS)

och samtidigt trycka på + eller – för göra texten större eller mindre.

Kontakt

Vetenskap & Allmänhet

info@v-a.se